söndag 30 januari 2011

Strandväder

Efter att ha firat Husses födelsedag  med god middag igår hos vår dotter vakande vi idag upp till strålande solsken. Härligt att det framåt. Molly och jag var ute på vår vanliga lilla morgonrunda och sedan efter diverse förmiddagssysslor gick vi vid 12-tiden ut på långpromenad.

Vi tog såklart den vanliga rundan ner till hamnen, där det var så mycket bilar på parkeringen att man kunde tro det var en badsöndag i juli.  All is inne i hamnbassängen var borta.




Vi gick över bron och kom ner till stranden och där var massor av folk och hundar som gick och njöt i solskenet.




På havet var det ganska så mycket is och några djärva var ute och jumpade på isflaken. Molly och jag gick ut på den långa bryggan.




Hon hade nog gärna velat hoppa i eftersom hon älskar att bada ........




...men det fick vänta tills vi kom hem då blev det shampo och balsam i duschen. Nu går hon omkring iförd sin badrock och gnäller framför ugnen eftersom därinne håller en rådjursstek på att tillredas. Det är nog bäst att jag också går ut i köket och börjar fixa med rotfrukterna som vi ska ha till!

3 kommentarer:

  1. Har hon en badrock! Det skulle jag vilja ha till mina. Har du sytt själv?

    SvaraRadera
  2. Vill också bo vid havet. Så underbart ni har det.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.