måndag 17 januari 2011

Ensam hemma

Igår var det en alldeles speciell dag, vårt lilla barnbarn Axel döptes i Stångby kyrka som ligger strax utanför Lund. Han var verkligen på alerten och jollrade så prästen kom nästan av sig i ceremonin.




Molly var ensam hemma betydligt längre tid än hon vanligtvis brukar. Hon är oftast aldrig ensam längre  än 3 timmar. Hon är välkommen att följa med till de flesta vi känner, annars löser vi det på annat sätt. Just nu löper hon och jag ville inte be någon passa henne hemma hos sig och de hundägare jag känner och som jag brukar lämna henne till, har hanar.

Hon hade nog kollat i fönstret efter oss och skällt på folk som gått utanför på vår lilla gata. Vi har ett par läsfåtöljer stående i burspråket på ovanvåningen och dynorna i dom var "på svaj" så där har hon stått. Vi bor inte i radhus så hon kan inte störa någon om hon skäller, det är bara hon själv som blir törstig och hes.

Naturligtvis blev hon överlycklig då vi kom hem och sov som en stock hela natten - så lite jobbigt hade det nog varit.

Vi däremot hade en alldeles underbar dag. Den lilla vitmålade kyrkan låg ute på landet i en kyrkby, den var ganska liten inuti så det hela blev väldigt "nära" och trivsamt. Axel var på ett strålande humör hela dagen och blev rikligt uppvaktad med allehanda presenter.

Idag har vi 3-4 +grader ute och nästan all snön har försvunnit. Det är vått och smutsigt på vägar och trottoarer och ett tråkigt grått dis råder. Molly och jag har varit ute på vår vanliga runda och det fanns jättemycket nytt och spännande att nosa på nu när snön är borta. Vad som också syns och som är riktigt äckligt, är alla lortar som lata hundägare struntat i att plocka upp efter sina älsklingar. På ett ställe var hela gräsplätten fylld och jag vet vem som brukar stå där med sin ettriga bruna terrier. Fy skäms på sig!

3 kommentarer:

  1. Så söt lille Axel är och vilket hår!!! Någon gång får mina också vara hemma längre än vanligt men det brukar funka bra.Såg också massor av lortar på vår runda här så trist för andra drar ju alla hundägare över en kam att jag ibland nästan känner mig skamsen när jag kommer med 4 st trots att jag plockar.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.