söndag 4 september 2011

Oj, oj, oj .......

....vad det var längesedan vi uppdaterade! Tiden har inte riktigt räckt till och den rätta inspirationen har inte infunnit sig, men nu så...


Molly har haft ont i ryggen ett par dagar.. eller... jag vet inte riktigt var hon haft ont, men förra lördagen kunde hon plötsligt inte hoppa upp i sin stol och senare på kvällen kunde hon inte ens hoppa upp ett trappsteg från uterummet och in i huset. Jag satte värmetäcket på henne och hon såg så olycklig ut och hade svårt att komma till ro. Vi böjde på bakbenen åt olika håll, kände på ryggen och magen men hon jämrade sig inte eller var besvärad av undersökningen. Hon åt och drack och "skötte om" som vanligt men var väldigt låg. Nu har hon nyss löpt och är därför en aning trött av det. På måndagen var det något bättre och vi beslöt avvakta med att ringa veterinär och sedan dess har hon successivt blivit bättre dag för dag och är nu helt OK.


Vi har haft Hilma här på dagtid när hennes familj jobbar och är i skolan. Hundarna har tagit det lugnt när inte Molly inte var bra, de strosade bara lite i trädgården och sov sen mycket och djupt båda två.




Vårt älskade lilla barnbarn har fyllt 1 år och hade kalas för la familia.







När vi kom fladdrade ballonger på förrådet. Hilma som är tokig i bollar försökte nå dom. Hon är ju en terrier och tror på terriers vis att hon är jättestor och känner inga begränsningar i något. Hon hoppade och hoppade allt högre....


... och hade hon fått hållas är jag övertygad om att hon till slut hade nått upp till dom.


Axel fick massor av kul presenter, lyckligast blev han över den billigaste grejen, en gräsklippare som jag köpt på rea för 69 kronor.


Han knatade runt med den så länge att jag tror att hela gräsmattan varit nerklippt om den varit en riktig.



Han fick också ett tält som det var mysigt att krypa in i. För säkerhets skull var det skönast att ha Mamma med sig.


Stängt var det här!



Vart tog de vägen?



Ha, där var ni, nu kommer jag in till er!









Hilma fick sitta i sin mattes knä då det var presentöppning annars hade hon lagt beslag på nallar och andra pipande leksaker. Hon är tokig i pipisar och bollar och kan hålla på i timtal med att leka och greja med dom.

Det här blev ett långt inlägg, hoppnas ni orkade med oss, avslutar här och nu. Hej so long!

8 kommentarer:

  1. Vad jag längtar efter barnbarn också måste vara underbart=) Inte alltid dyrast som är bäst kommer ihåg att mina ungar också hade så kul med en sådan gräsklippare. Skönt att Mollys rygg blivit bättra. Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om er igen, och vilken dundersöt litet barnbarn ni har dessutom.
    Hoppas inte Mollys ryggvärk kommer tillbaka igen.
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  3. Tur att ryggen kryat på sig! Vilket häftigt ettårskalas! Oj, vad roligt det hade varit att få öppna presenter och leka i tältet med er! Den där Hilma verkar vara en envis brud, och söt , precis som du!

    SvaraRadera
  4. Självklart skulle hon tagit ballongerna! Terriers alltså...:)
    Otroligt söt liten grabb! Och vad duktigt att klippa hela gräsmattan.
    Väldigt kul också att se Mollys svans när hon hittar dem i tältet!
    PUSS till båda töserna.

    SvaraRadera
  5. Vad roligt det ser ut när Hilma försöker hoppa upp till ballongerna! Hon är så söt! Fast inte sötare än Axel, förstås!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så roligt att du kikade in hos mig:)
    Vilken underbar liten Molly du har! Konstigt, men Django fick också besvär med ryggen eller bakdelen...och kunde/kan inte hoppa upp i soffa och fåtöljer. Han åt som vanligt och "skötte om", inte ont om man böjde eller drog i benen och ingen feber. Jag var rädd att det kunde vara Borrelia... och kontaktade veterinären. Hon tyckte att vi skulle avvakta och trodde snarare på en sträckning eftersom det kom så plötsligt och eftersom han inte hade förhöjd temp. Vid en sträckning skulle han bli bättre och bättre, annars skulle vi höra av oss igen. Han är mycket bättre nu så vi avvaktar.
    Liten Axel var också väldigt söt och den där lilla gräsklipparen gjorde succé. Låter det om den också? Jag kommer ihåg att vår A hade en liknande som hade ett knäppande ljud och som var oerhört omtyckt.

    Jag önskar Dig en fin start på veckan!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  7. Hilma är precis som vår gamla russell som numera bor med äldsta sonen, bollar, pipleksaker, allt ska "dödas" och helt besatt är hon av vatten.
    Skönt att Molly mår bättre, hoppas det bara var en liten stäckning eller något så det inte kommer tillbaka.
    Härligt med 1-årskalas!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Nu gör jag ett försök igen då... Kul att få se och läsa lite om de tvåbenta i familjen också. Lille Axel är ju en riktig charmknutte, han :)

    Beträffande det där med medlemskap i olika klubbar så har du nog rätt där. Oftast är man välkommen på andra klubbar om man bara är medlem i nån klubb, nånstans.

    Men jag känner det som att jag utnyttjar flera klubbar så regelbundet och så ofta, att det känns bäst att vara medlem. Mitt samvete känns lättare då... ;)

    Ha det gott!!!
    Barbro & Salza

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.