torsdag 8 september 2011

Ösregn

Idag har vi haft regn, regn och regn, ute-termometern visade på 14 grader och inne var det bara mörkt och ruggit. Vad passar då bättre än att tända levande ljus, sätta igång med ett bullbak och samtidigt spela lite vacker musik.


Hilma och Molly snarkade i sina bäddar men vaknade till då jag tog fram en kalvlever för att koka till dom. Vi hade det riktigt mysigt som ni förstår.
Efter några timmar slutade det regna och vi fick bråttom ut. Bäst att passa på vid uppehåll för man vet aldrig hur länge det varar.



I skogen var det ganska så geggit efter allt regn och dessutom en del nerfallna grenar efter gårdagens storm. Några löv var redan gula och hade fallit till marken. Jag brukar tycka det är trevligt med höst  - men inte i år -  för jag tycker att vi inte haft någon ordentlig sommar.




Pelargonierna orkar inte slå ut riktigt utan ruttnar på sina stänglar. Här tycker jag det ser ut som om blommar gråter över eländet.
Nej, nu deppar vi inte över det som varit utan hoppas på fina septemberdagar med hög klar luft och sköna promenader på stranden (efter 15/9) och i skogen.
Dags att börja på middagsmaten, magarna kurrar på hundarna och de tittar på mig med uppmanande blick.
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Men vilket fint inlägg...och vad sugen man blev på de där bullarna!
    Vi håller med om både sommaren och allt eviga regnande som råder just nu.
    Inte kul med konstant blöta hundar.
    Men snart kommer de där härliga höstdagarna med den höga klara luften och härliga solskenet!
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  2. Bullar är gott...tror jag...jag har nog aldrig smakat. Men matten gillar! Lever är gott..det VET jag! September gillar vi skarpt, bästa månaden tycker vi i Julita.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.