tisdag 6 september 2011

En vanlig septemberdag

Härligt att vakna till solsken, man tror inte det är sant och lyssnar försäkerhets skull om det ändå inte regnar. Nej, det är tyst på den fronten och man får bråttom upp. Efter frukost åkte vi till Nybro-skogen och gick en härlig promenad där. Det var ganska geggigt på stigen och dikena var mer än väl vattenfyllda. Svampen frodades -  men vi avstod från att plocka!


Inget speciellt hände på vår promenad, men både Molly och jag njöt av vistelsen i skogen.

Då vi kom hem fick hon en ordentlig genomborstning eftersom vi skulle på kaffekalas till Sealyham terriern Homan. Det gäller ju att se snofsig ut då man skall träffa killar!



Homan är en glad, snäll och ivrig kille så egentligen kvittar det honom om Molly är borstad eller ej. Han är extremt godissugen, snusade upp min väska, stack ner hela huvudet i den och hittade en plastpåse med små tuggben som jag hade där. Som tur var såg vi hans manöver och lyckades ta från honom påsen innan han började tugga på den.





Jag tycker det skulle var jobbigt att ha så mycket hår framför ögonen och svårt för honom att se, men det skall var så. Homan är Svensk och Dansk Utställningschampion men det finns tyvärr inte så många hundar av rasen längre.



Vi hade alla en trevlig eftermiddag och nu sover Molly tungt i sin gamla skrivbordsstol.

4 kommentarer:

  1. Kul för dig att träffa Homan och kul för honom att träffa dig! Vad skönt du sover, jag ska också snart gå och lägga mig. God natt min sköna!

    SvaraRadera
  2. Homan ser trevlig ut, men jag skulle vilja fästa upp hans päls i en tofs så man fick se hans vackra ögon... För alla hundar har ju så fina ögon!

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig kompis Molly har. Och visst blir man trött efter kaffekalas.

    SvaraRadera
  4. Ja, FY vad blött det är i skogen nu! Dom blir både blöta, leriga och luktar illa... ÄR nog dags att köpa overall snart.
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.