fredag 10 december 2010

Nyrakad

Idag har Husse rakat öron och hals på Molly. Det verkar som om hon njuter av behandlingen eftersom hon sitter alldeles stilla och "håller till". Det är inte lika lätt när tassarna skall fixas, speciellt inte framtassarna, då steppar hon hela tiden. Jag har henne på en bänk framför fönstret i "grovköket" och kan således inte binda upp henne som man annars kan på ett trimbord med galge. Men det är inte säkert det hade blivit lättare för det. Bänken fungerar alldeles utmärkt vid den dagliga (hm..hm..) borstningen.

 
I morse hade vi en liten talgoxe som flög omkrig på ovanvåningen. Den hade väl flugit in, då jag vädrade genom att ställa upp fönstret på vid gavel, och sen gömt sig då jag var där för att stänga. Tur att jag gick ditupp igen eftersom jag egentligen var på väg ut och Molly skulle vara själv hemma. Oj oj oj vilket tumult det hade blivit om hon upptäckt fågeln. Undrar just hur den mår nu efter att ha varit inne i 2 timmar i 23 gradig värme och sen kommer ut i minus 2.

Nu skall jag snart gå på Nobelmiddag.... i  TV alltså. Roligt att kika en liten stund, men att följa hela kvällen blir för långrandigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.