måndag 13 december 2010

Lucia-mys

Återigen en dag med strålande sol och ett par minusgrader. Fast idag ville man ju egentligen att det skulle vara lite mörkare ute eftersom det är Lucia, det blir mer stämning då.

Lite då och då brukar vi passa vår dotters  lilla jack russel. Hilma heter hon, är jättesöt men har som de flesta terrier ett hetsigt temperament. Vi tar för vana att plocka undan hundleksakerna då de är tillsammans så det inte finns något att konkurera om och då går det bra. Eftersom Husse inte var hemma idag gick jag ut med dom en och en, så gissa om jag fått en massa frisk luft idag! Går man med båda samtidigt kommer man ju ingen vart....det är ett väldans nosande och man får stanna stup i kvarten. Hade båda hundarna varit mina hade jag nog lärt dom från början att gå tillsammans, men nu har jag ju tid och gillar att vara ute så då får det bli såhär.

Senare på dagen efter skolans slut blev jag inviterad på lussefika med pepparkaksbak hos Dottern. Vi hade det riktigt mysigt, spelade julmusik och pratade önskelistor.


Nu har jag lekt med Molly, hon får ett ryck vid 9-tiden på kvällen, piper och krafsar på mig och vill att vi skall göra något kul. Hon blir nöjd efter en liten stund men behöver väl engagemanget och lite hjärngympa. Det blir ju mest att vi leker "gömme" med tofsen, bollen eller godis.

Kul att så många hört av sig och visat uppskattning över mitt inträde i bloggvärlden. Jag får berätta mer om oss efterhand.

Vi hörs......

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med pepparkaksbak! Jag har inte hunnit med det ännu, men jag hoppas få till en bakdag innan jul. Doften av nybakade pepparkakor är ju helt ljuvlig (och degen är ju god den också:-)).
    Sött litet luciatåg du har!

    SvaraRadera
  2. Här är jag alldeles för lat för att baka pepparkakor.
    Däremot så bakade dottern pepparkakor i söndagskväll.
    Det luktade så gott och smakade desto godare.
    Din blogg är jättemysig och vi har lagt in dig på blogglistan på vår blogg.
    Ha det så bra.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.