lördag 18 december 2010

Nybadad

Nu luktar det nybadad hund i hela huset och alla mattor ligger huller om buller. Man undrar om hunden är riktigt "funtad" när den springer runt som en skållad råtta efter badet. Under tiden vi står i duschen och shamponerar är det minsann inga glädjeminer, hon piper och gnäller och är väldigt ynklig. Konstigt  för utomhus kan hon rusa och iväg och doppa sig i vilken pöl som helst.


Eftersom hon i somras, efter först havsbad och sen riktigt bad, fick "vattensvans" är jag  numera väldig noggrann med att hon inte skall frysa om ryggen efter badet. Jag fönar henne genast så torr som möjligt på ryggen (har bara vanlig hårfön) och sätter sen på fleesetäcket som en snäll hundkompis sytt till oss. Jag hade aldrig hört talas om vattensvans tidigare, men konstigt nog hade A och jag pratat om det tidigare samma dag som Molly drabbades.Hon hade ont och såg så olycklig ut med sin hängande svans. Försökte vifta lite i allafall men det gick inte så bra. Lyckligtvis blev hon helt bra efter 2 dagar.

4 kommentarer:

  1. Vatten svans har jag aldrig hört talas om med det klassiska cocker rycket efter dusch känner jag igen :)

    SvaraRadera
  2. Vattensvans låter inget vidare. Vilken bra badrock du har till din vovve, ser gosig ut. Kanske något man skulle sy.

    SvaraRadera
  3. Vattensvans har en av mattes flattar haft en gång i tiden, vi däremot har klarat oss.
    Däremot cocker-rycket det har vi haft många gånger.
    Faktiskt så finns det golden-rycket också!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.