måndag 11 april 2011

Vårkänslor

Idag lyser solen, fåglarna kvittrar, det blåser inte och termometern står på 14 grader, det är med andra ord underbart vårväder. Husse har vertikalskurit gräsmattan och krattat mossa och strax skall matte ut med Strollergödning eftersom det ska bli regn i morgon.

I eftermiddag har vi varit på Brukshundklubben och aktiverat oss.

Jag hade med mig 4 leksaker som jag placerade ut ca 25 m från Molly som satt fint under tiden. Sedan skickade jag henne att "hämta" och hon rusade ut i full fart och plockade sakerna en efter en. Givetvis belönade jag med godis efter varje avlämning.

Vilken stil hon har, men så blir det när man är ivrig och har bråttom.


Här har hon hämtat sin dummy och bär den riktigt fint i munnen.


Nu är det tofsens tur att levereras till matte i utbyte mot en godis.


Sen fick vi vila en liten stund i de prassliga fjolårslöven.


Efter vilopausen var det dags att hoppa. Här sitter hon fint och väntar på kommando.


Tar sats...........


...och hoppar.


Därefter satt vi på bänken och kollade förbipasserande.

Som ni förstår har vi haft en kul och trevlig dag och hoppas ni haft detsamma. Hej so long!

4 kommentarer:

  1. Så duktig Molly är. En härlig dag har vi också haft.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vårbilder på Molly! Särskilt headern - så fin!

    SvaraRadera
  3. Hm avis jag inte alls jag tränar mig blå i nyllet för att få Caspian att vilja hämta saker och kunna skicka honom ut. Men beundrar dig och Molly som lärt sig det. Hon är så fin Molly=) Kram

    SvaraRadera
  4. Jo vargen har vi hört talas om. lite obehagligt.
    Vildsvinen finns här hela tiden, väldigt gott om dom. Men oftast ser man inte dom bara tydliga tecken att dom finns här

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.