söndag 17 april 2011

Sand mellan tårna


Idag har vi varit nere vid stranden och promenerat. Det blåste lite men gick man i lä nere bakom klitterna så var det varmt och skönt. Vi stötte på folk här och var som låg och solade, några hade grill med sig och det doftade härligt gott.

Man kan nästan tro det är sommar och Molly kände för att bada men Matte sa nej

Innanför klitterna upp mot land ligger en härlig skog. Den är ganska så stor och det går olika vandringsslingor genom den. Den längsta är på 9 km och den kortaste på 2,8 så det finns många stiga att välja mellan. Det är underbart att gå där i alla årstider. De två senaste vintrarna har någon gjort skidspår till glädje för alla skidåkare.

Visst inbjuder skogen till rekreaktion


När vi kom hem tittade vi till växtligheten i trädgården. Här kollar Molly pionerna som sticker upp med röda feta knoppar. I den rabatten som vi har i "Mollys trädgård" har jag lagt pinjebark. Mycket praktiskt eftersom hon då inte blir jordig om fötterna. Tack och lov gräver hon inte utomhus (bara i mattes och i sin egen säng)



vitsippa

Nu är det dags för middag, så jag säger hej so long för idag!

5 kommentarer:

  1. Oj då...här har vi länge tills det blir badväder...rätt mycket snö kvar än!

    SvaraRadera
  2. Så smart med pinjebark i rabatterna! Leia gräver hål i gräsmattan och det gillar vi inte! Nanna gjorde samma sak när hon var valp, så förhoppningsvis går det över.

    SvaraRadera
  3. Freija ÄLSKAR pinjebark...så mumsigt att ta och ligga och gnaga på...suck....Ser iaf UNDERBART ut med de fina bilderna...äntligen är våren här

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder.
    Håller med komentaren ovan, ÄNTLIGEN är våren här.
    Ha det så bra.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin skog ni har hos er. Den ser inte alls ut som min skog! Du Molly, jag tror att din matte friade till mig åt dig på min blogg igår. Hon sa att jag var en svärmorsdröm...Jag säger gärna ja, om jag får frågan igen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.