lördag 9 november 2013

Koppar


Nu har också jag hakat på trenden med koppar och tycker det är såååå snyggt.

Som tur är finns det ett "lager" på vinden som jag lyckligtvis inte kastat. Det är annars så typiskt att man sparar grejor länge länge för att till slut kasta bort det, och då pang, precis det man kastat bort är väldigt inne igen.
Jag kommer ihåg att min mor, som var väldigt förtjust i att besöka antikbodar, gärna tittade på kopparsaker men så plötsligt var det fult och "bonnigt" att ha koppar framme. In på vinden med det och där ligger och sover sin törnrosasömn.


Jag ska göra ett nytt besök på vinden i morgon och ta fram kopparbyttor som säkert blir fina att plantera något i till jul. Men less is more så jag tar inte fram för mycket.

Vi har varit på återbesök hos veterinären idag för att ta bort plåstret som täckte operationssåret. Tänk er själv att "pela bort" en klisterremsa på en hårig nyopererad mage. Molly var jätteduktig, men vi fick vara två att hålla henne på plats. Såret såg fint ut men huden var lite irriterad där plåstret varit. Nu får vi passa henne ännu mer så hon inte kliar med baktassarna på såret.

Önskar er en skön lördagkväll med Mozart på 2:an, Så Mycket bättre på 4:an och som grädde på moset Downton Abbey!

2 kommentarer:

  1. Jag har några äldre kopparsaker jag fått, men så har jag nu köpt lite på second hand. Plötsligt är det ju billigare igen :)
    Vet du förresten det går utmärkt att putsa med ketchup? Jag lägger ett "lager" på, låter stå en stund och sköljer sedan. Tar mycket av det värsta så annan putsning blir mindre jobbig.
    Fint med Molly! Faktiskt är det ju skönt se att sår ser bra ut.

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort i fönstret med dina kopparsaker, tycker det är lite trist att det inte passar hos mig....Sv kul att du tyckte om mitt ljus. Det är ett Georg jensenljus o köpt på Cervera, hoppas du hittar det. Ha en mysig kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.