söndag 6 januari 2013

Underbart




Solen skiner, fåglarna sprätter i buskagen, det är vindstilla och alldeles ljuvligt att vara ute. Molly och jag har gått en lång runda, vi gick ner till havet och mötte fullt av promenerande glada människor.

*************************************

Detta inlägget påbörjades i går och ganska sent på kvällen kom jag på hur jag skulle trixa med datorna för att kunna publicera bilder.
Jag tryckte på HTML ikonen och då gick det galant.

Nu testar jag vidare så får vi se hur det går framöver.

Nja, riktigt kompis är jag nog ännu inte med det här sättet. Bilderna hamnar överst och jag får dra dem med mig till rätt ställe. Men skam den som ger sig.




I dag, söndag, är det då verkligen inte "jubelväder" utan snarare skånsk vinter med gråtrist dimma och gegga. Det är nästan så att man drar sig för att ta ut hunden - men hon vill ju så gärna och mår bäst av sin dagliga 1,5 timmes rastning.
Nu är det gjort i alla fall och vi njuter av en härligt rykande kopp tea och sista saffransbullen.

Husse är och pysslar om sin häst, Flying Lady, som säkert är lika lerig som Molly. Måste få visa när lilla barnbarnet Axel var på besök under julhelgen. Självklart skulle vi till stallet och Axel skulle rida.

 
 
Oj oj oj vad han ser liten ut där han sitter uppflugen på hästen. Han ville själv och blev ledsen då ridturen var slut. Givetvis gick hans pappa vid sidan om och farfar höll i grimman då de gick runt i ridhuset.
 
Detta var lite om vår helg som mest bestått av äta, sova, promenera. Snart vardag igen och då vill vi det skall hända något kul helst varje dag :-))

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.