söndag 27 januari 2013

Kusmi tea

 
Nu har Molly och jag det riktigt mysigt. Vi har nyss varit ute i det 0-gradiga och lite blåsiga vädret och värmer oss nu med en kopp Kusmi-tea, en bulle och som ni ser en tuggpinne. Jag har tänt ljus och på CD:n sjuger Susan Boyle. Sköna hem låg i brevlådan då jag kom hem från 3-dagarsbesöket hos barnbarnen i Lund så den bläddrar jag av och till i och försöker se hemmet i nya infallsvinklar. Jag kikar i lådor och skåp och sätter fram något nytt från gömmorna och lägger undan annat som jag tröttnat på. Kul med lite inspiration.
 
 
 
Måste tipsa om något gott som jag upptäckt -  nämligen Kusmi tea. Har man börjat dricka av deras produkter smakar andra tea bara blaskigt. Det är en fyllig och god bouquet som grund och sen smakar varje sort på sitt lilla vis. Alla är lika goda!
 
 
 
I går fyllde Hilma 5 år och eftersom hon "passades"av oss den dagen fick det bli en tur till Brukshundklubben där hon och Molly fick vara lösa och snusa runt en stund. Därefter hade vi lite dressyr med sitta kvar och inkallning, leta apporter samt hinderhoppning. Allt uppskattades eftersom belöningen var riklig efter väl utfört arbete.
 
 
 
Nu kommer snart Husse hem, han har varit och ridit och pysslat om sin Flying Lady som står uppstallad på en gård ca 2 mil bort. Det tar sin lilla tid =hela eftermiddagen så Molly och jag får ägna oss åt varandra och promenera i närområdet eftersom husse har bilen. Det är dags att bryna en stek som sen skall få "gå" färdig i ugnen samt förbereda lite tillbehör. Molly propsar också på uppmärksamhet genom att hämta sin filt och vill att vi skall busa med den.
 
 
 
Hej so long!

1 kommentar:

  1. Älskar sista bilden på Molly. Hon är så fin och den blicken!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.