måndag 7 januari 2013

Spring i benen

Det var vad Molly hade i dag.

Efter diverse måndagförmiddagsgöromål (puh vilket ord) klädde jag på mig för att gå ut med Molly. Jag hade ingen riktig idé om vart vi skulle gå, bara ut. Tänkte att Molly kunde välja höger eller vänster då vi kommer till "grindhålet". Men Molly ville inte ens gå ner till grinden utan stannade vid bilen och markerade tydligt att hon ville vi skulle åka någonstans.

Nu är det så, att jag vet, att hon stundtals hatar att gå på de vanliga asfalterade gång- och cykelvägar vi vanligtvis frekventerar - och idag var det en sådan dag. Inget annat att göra än in igen och hämta bilnyckeln och iväg bar det.

Vi körde ut till Lingvallen och oj vad Molly skuttade på redan på parkeringen. Vi gick sedan upp genom den lilla skogen och ut på stubbåkern, hade önskat jag kunde släppa henne lös där - men hon jagar ju allt som rör sig och kan plötsligt vara puts väck och det vill jag inte uppleva igen. Vi gick över viadukten och ner till havet i Skepparkroken.


 
Havet låg inte precis spelblankt utan krusades lite lätt av nordanvinden. Några enstaka sjöfåglar höll väsen ute vid stenarna i vattenbrynet för övrigt syntes inte en levande varelse till. Vi traskade vidare samtidigt som vi njöt av den skånska vinterluften och det halkfria underlaget.
 
När vi kom hem beundrade vi de många hyacinterna som vuxit ur en och samma lök och som jag nu klippt av och placerat i en vas eftersom de hängde kors och tvärs i julgruppen.
 
  
 
Nu är det dags för middag för Molly - hon gnäller, sitter vackert och vinkar med tassarna för att göra mig uppmärksam på att klockan är "middagsdags".
 
Hej so long

1 kommentar:

  1. Här gillas inte det asfalterade heller alltid. Särskilt inte som det varit ett tag med grus kvar efter snön som smällt. Syntes tydligt nu imorse med ny snö ovanpå. (Bil har vi tyvärr inte, så A drar då upp i skogen istället:D)
    Men du Molly... Tror att du skulle göra klokt i att hålla reda på matten o inte rusa iväg... Men en viss svart här har samma problem.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.