torsdag 31 januari 2013

En liten lätt kuling

blåser det hos oss här idag. Ingen storm med åtföljande klass 2 varning som SMHI utlovat. Kanske är det lugnare här inne i viken än ute vid öppna kusten.
Det var tänkt att vi skulle gå ner till havet för att kolla vad vinden ställt till med - men Molly har varit hos veterinären för den årliga vaccinationen och de rekommenderade hon att endast ta en liten nätt promenad idag och ett par dagar framöver. Det har vi aldrig fått besked om tidigare - är det för att hon börjar bli gammal?


Vi har i alla fall blivit av med snön som för bara 3 dagar sedan helt täckte marken och fortsätter det nu bara att vara plus grader och blåsa så torkar det nog snart upp på gräsmattan. Skönt för den nybadade Molly att slippa bli smutsig.

 
Här är Mollys badrumshylla och som ni ser använder vi 100-serien då jag tycker hennes päls blir som bäst av de produkterna. Malacetic används till tassarna eftersom Molly då och då ligger och slickar dem. Varken vi eller veterinären kan se eller lukta något som irriterar - men något måste det vara eftersom hon slickar.
 
 
 
Avslutar med en tulpanbild
Nu skall jag gå ut i köket för att anrätta kycklinglår med rotfrukter till oss tvåbenta enligt tips från Melodys matte. Tänk vad man får idéer och uppslag genom att läsa bloggar.
 
Vi hörs, so long!

2 kommentarer:

  1. Jacki tvättar också sina tassar något hon ärvt efter sin mamma. Hon har vad jag vet 2 döttrar som också gör det. Det är väldigt noga det ska tvättas och alla hårstrå ska ligga fint. Hon gör det varje kväll.
    Annars har jag fått lära att slicka tassarna kan bero på smärta, att hunden har ont någonstans. Men med mina hundar tror jag det mest är en "fix ide" eller något
    trevlig helg på er

    SvaraRadera
  2. Aldrig fått rådet att hundarna ska ta det lugnt flera dagar efter vanlig vaccination!
    Däremot att man ska hålla lite koll på dem de närmaste timmarna efteråt.
    Det borde ju finnas enhetliga rekommendationer som alla veterinärer ger, men
    ibland tror jag det handlar om att en del är lite slöa och inte orkar informera oss
    om vad som gäller.
    Önskar er en riktigt bra vecka!
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.