söndag 22 januari 2012

Snö



I går kom den - årets första snö - väldigt blöt men i stora sjok. Molly skulle naturligtvis ut för att kolla men någon snörullning var det inte tal om - det skall var lite fruset för att passa damen.


Efter någon timme upphörde snöfallet och det var dags för en ny koll i trädgården.




Vad luktar snö egentligen eftersom det skall sniffas länge och noggrant på det vita underlaget?

Under tiden det snöade som värst passade matte på att baka semlor. De blev luftiga och helt perfekta, det var ett för mig nytt recept där man skulle ha både jäst och bakpulver i degen. Kolla på recept.nu om ni är intresserade.




Mums filibabba

9 kommentarer:

  1. Vi fick också lite snö.Jag lika glad som hundarna
    Hembakade semlor är inte alls dumt

    SvaraRadera
  2. Här tog morgonkissen säkert dubbla tiden:) Har snöat av och till hela dagen så både matte o killar är helnöjda! (Nja, kanske inte siamteamet då...) Hoppas, HOPPAS att vi får ha den ett tag.
    PUSS!
    (Ni har fått en liten utmaning hos oss, helt frivillig att besvara:D)

    SvaraRadera
  3. Jag undrar också vad det är med snö som gör alla dofter så vansinnigt intressanta!

    SvaraRadera
  4. Jaha, nu har ni fått matten att dregla ner hela tangentbordet. Hon har inte ätit en enda semla än i år, och hon äääääälskar såna!
    Själv älskar jag snörull! Passa på , snygging.

    SvaraRadera
  5. Jag undrar också vad det är som luktar så gott i snön! Malte han gick med nosen i backen så man knappt såg den idag när vi var ute.
    Vad gott det såg ut med semlor!

    SvaraRadera
  6. Vad goda de semlorna ser ut och vad härligt med snö, även om den nu var lite blöt!

    SvaraRadera
  7. SV
    Alternativet är veterinär, sövning, skalpell, dränage och stygn och återbesök...
    Men jag har ju en helt underbar "back-up" och lärare i "husbehovsmedicin" i amrisuppf Magdalena Karlsson (kennel Disodil, domare påbåde ACS och ECS) Hon har hjälpt mig att våga en del:) Och väteperoxid för uttorkning är helt "outstanding"!
    Nu lär jag få hålla på med detta ett tag, men erfarenheten säger det ordnar sig. Och SKULLE det se illa ut är det ju veterinären direkt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.