tisdag 10 januari 2012

Hej.......



........ och god fortsättning på det nya året!


Idag har Matte äntligen kännt sig lite bättre från förkylningen och då solen lyste så härligt bestämde vi oss för att åka till Skepparkroken.



Där fanns mycket spännande dofter, ljud och rörelser i snår och buskar







Mest av allt doftade det nog kanin, men hur mycket Molly än for runt i snåren hittade hon ingen. Spillning fanns det lite varstans och Husse som skulle vara hundförare hade ett fasligt sjå att hindra henne från att "parfymera" sig.


Det går ju med blixtens hastighet från att hon promenerar fint i kopplet tills att hon kastar sig ner i något äckel :-((


- Va, fick jag inte rulla mig?


- Ok, då går vi en stund till


Men nu har vi promenerat klar och säger hej då för idag. Nu ska vi hem och dricka tea och äta varma mackor.

Vi hörs!

8 kommentarer:

  1. Jo, det är svårt att undvika rullningar. Går blixtsnabbt... Leia har ännu inte 'upptäckt' detta nöje, men Nanna är expert!
    -Skönt att det går åt rätt håll!

    SvaraRadera
  2. Så fint med murar och vatten och sånt. Jag har bara skog och skog och skog. Och vilda kaniner finns inte alls här i Julita, knappt ens en hare.

    SvaraRadera
  3. Abbe år också expert på att rulla sig...snabbare än sin egen skugga dessutom!!
    Jättefina bilder från er promenad idag!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är kaninbajs toppen! Fast jag brukar inte rulla mig i det, jag brukar äta de istället! Mycket smaskigt!

    SvaraRadera
  5. Härligt att matte mår bättre mina föredrar rejäla gyttjehål att rulla sig och äte spillning urk

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som att ni nästan har sommar ju!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig promenad och skönt att
    matte är lite bättre.
    Oj då tycker du om å parfymera dej.
    Än så länge så har killarna inte
    börjat med det men de gillar å rulla sig.
    Så det gäller nog å ha koll på dem.

    Ha det gott

    // Ricco & Alfons & Towe

    SvaraRadera
  8. Alltid trevligt att följa dig på promenad, gumman!
    Killarna ifrågasätter dock rullandet... Här "betas" harpluttar var kväll...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.