måndag 18 juli 2011

Skogspromenad


Idag var det skönt väder igen så Molly och jag beslöt oss för att köra till skogen. En hel del folk var ute på joggingslingan och några schäferhundar, med vidhängande ägare, höll på med spår. En dam som nyligen drabbats av stroke har vi mött ett par gånger nu på kort tid, hon rehabiliterar sig i skogen med stöd av diverse hjälpmedel och personal. Molly blir lite konfunderad och rädd eftersom de inte ser ut eller beter sig som vanliga skogsvandrare, men kvinnan pratar vänligt med oss och vi kan då passera utan problem. Det är många "undringar" som rör sig i en liten hundhjärna och mycket att vara uppmärksam på!



Vad är det som prasslar där borta till höger?



Nu hörs någonting till vänster!



Bäst att kolla bakåt också!


Äsch det var inget farligt så vi fortsatte vår promenad



Mycket gott att lukta på då det var friskt och skönt i luften efter helgens regnande.

 

Matte hittade också godsaker i skogen, söta goda skogshallon
och


hyllebär, som när de mognat klart blir svarta och kan kokas till saft eller gelé


Som ni ser har Molly haft på sig sin sele i dag. Hon verkar orka gå längre med selen. Måste vara så att det känns skönare när inget ligger och trycker på struphuvudet för jag använder ju gärna flexikoppel i skogen och då trycker det ju hela tiden. Nackdelen är att det bildas en del tovor så nu väntar kam, borste och tov-oljan på Molly.

4 kommentarer:

  1. Visst är det fascinerande hur även små 'olikheter' kan störa hundarna. En ovanlig gångstil, ett par kryckor osv, gör särskilt Nanna stressad och på sin vakt.

    SvaraRadera
  2. Likadant med Assar, han kan titta väldigt. Men han är väldigt duktig på att "komma över" faktiskt.
    Vilka underbara skogar ni har!

    SvaraRadera
  3. SV
    Kourtaki är ett Retsina-vin. Alltså ett grekiskt "kåd-vin", får sin speciella smak av kåda. (Specialitet för Grekland.)Står på flaskan att det kan passa till t.ex. fisk men för mig är det ett "starta i bersån"-vin (men passar alla årstider). Finns på systemet, för knappa 60:- om jag minns rätt. Och jag blir bara glad över att bli tillagd! Själv lägger jag till de jag gillar, utan att tänka på att jag kanske borde fråga:)

    SvaraRadera
  4. ja det är mycket att ha koll på ;) tov olja vad är det?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.