måndag 4 juli 2011

Bloggtankar och skogspromenad

Jag lyssnar sällan eller aldrig på radio jag föredrar istället tystnaden och naturens egna ljud eller klassisk musik på CD. Förmodligen beror det säkert på att jag haft ett väldigt stressigt och "pratigt" arbete med mycket folk och "surr" omkring mig. Men Sommar i P1 lyssnar jag gärna till, det är lagom avslappnat prat och trevlig musik.
Häromdagen hörde jag på superbloggerskan Underbaraclara och hennes funderingar. Fantastiskt att en så ung tjej har så insiktfulla tankar om livet och hur hon vill leva det. Hon verkar ju inte vara helt utan utbildning så att det är därför hon föredrar mamma- och hemmafrurollen. Förmodligen gör hon något annat om några år då hon trötnat på att vara präktig.
Hon har en kompis som driver bloggen Lyckobacken (eller något ditåt) och som tycks tjäna bra på reklamen på sin blogg. Den är registrerad hos Patentverket och profsigt upplagd.  Det är Ekologiskt på allt från hundmat till babyskor. Hon har mer än 1000 besökare på sin blogg varje dag. Det ni! annat än våra hundbloggar....men jag tycker trots allt att det är roligar att läsa vad ni och era hundar gör än vad några "New age" tjejer i Norrland tycker och tänker.


Här kommer lite om vad Molly och jag har gjort idag.


Vi åkte till Nybro-skogen här i stan och tog oss en avkopplande promenad på förmiddagen




Där såg vi ett konstigt träd, det hade alltså vuxit konstigt!




Molly ville gärna tugga i sig gräs idag, det gör hon också gärna då vi skall spåra. Jag tror det är vätskan i grässtråna som läskar en torr strupe. Det var fuktigt i klövergräset så några vattendroppar har kommit på nosen.



Efter någon km var hon trött och varm i det kvava vädret så en paus bland de gula blommorna var skönt.



Svamp hade börjat titta fram här och var. Jag är urusel på att känna igen ätliga svampar så jag låter bli att plocka hem några (finns att köpa på torget) dock förstår jag att de här inte är lämpliga att äta!




Jag ville Molly skulle posera i skogsgläntan med svamp, men det gav hon blanka katten i. Mycket härligare att rulla sig i lingonriset. Vet inte om det var där eller på ett annat ställe som hon fick äckel-päckellukten från. Det blev tvätt av huvud och hals med shampo på en tvättlapp då vi kom hem.




De här jättesvamparna hade någon varit och smakat på. Vem? Fåglar eller något däggdjur? Inte Molly iallafall!



Vi hade en skön promenad i skogen och är här på väg att åka hem.


7 kommentarer:

  1. Läser inte heller kändisbloggar. Trivs så bra med de hundbloggar man ofta kan känna igen sig i. Som att jag också sällan har ljud på när jag kommer hem njuetr av tystnadennNu ska visse om jag får in kommentaren idag

    SvaraRadera
  2. jag tycker oxå om att läsa andras hundbloggar...människor med samma intresse...få tips och ideer, inspiration av andra och förhoppningsvis ge lite genom sin egen...om inte annat så glädje :)

    SvaraRadera
  3. Kändisbloggar är ingenting för mig, däremot hund- och trädgårdsbloggar! Helst bloggar utan reklam för reklam finns det alldeles för mycket av, tycker jag.
    Fina Molly - så vacker hon är!

    SvaraRadera
  4. Hörde också Claras sommarprogram och det var verkligen trevligt! Har läst henne kanske 3-4 ggr (mest nyfiken faktiskt på hur hon hanterar sin kristna tro i bloggen:)).
    Men hund(katt)bloggar är ju det som är intressant! Ja, plus några handarbetsditon i mitt fall då.
    PUSS till Molly!
    Fina svampar förresten! Tror på sniglar som ätare, de gnager i sig en hel del.
    Nu lägger vi till er hos oss så jag ser er mer regelbundet:)

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig blogg. Första besöket. Säkert inte det sista.
    Ulf o Nelson

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt med lugn och ro i skogen...verkligen balsam för själen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.