måndag 27 juni 2011

Vardag igen


Så har vi då dansat och sjungit små grodorna... och helan går, ätit jordgubbs-tårta och det har blivit vardag igen.

För mindre än 3 veckor sedan skrev jag att Hilma inte behövde passas mer på nästan hela sommaren, men idag var det dags igen. Familjen var upptagen av annat så "lillan" fick vara här. Hundarna hälsade lite avmätt på varandra och sedan skötte var och en sitt, dvs sov på lite olika ställen både ute och inne. Hilma slogs med vattenslangen då Husse fyllde på i fontänen och sen lyssnade vi på Sommar i P1 i solstolen.
När Sophie kom för att hämta Hilma urartade det som vanligt. Det är jättetråkigt att det blir så. Idag vinnlade vi oss verkligen att avdramatisera då hon kom, vi gick ut i trädgården satte oss att dricka ett glas nygjord flädersaft och då small det till från Hilmas sida. De blev nog lite chockade båda 2 av händelsen, Hilmas underläpp skakade och Molly darrade och satt och sen vinkade bedjande med tassen och gick sen in och la sig under ett bord. Jag kollade så hon inte var skadad.


Liten på jorden men stor i käften och har ett sju tusan humör


Då var det desto trevligare i går då jag var på CockerSydväst årliga utställning i Bjuv. Anki och jag åkte dit vid  10-tiden eftersom hon skulle hjälpa Britta Dafgård på Occis' med att ställa i uppfödar-avelsklasserna. Britta frågade i ett svagt ögonblick om inte jag också kunde hjälpa till. Men nej, jag har aldrig gått i en utställningsring och ville verkligen inte göra bort en hel grupp med min okunskap. Jag köpte Molly enbart till sällskap och har aldrig lärt henne att stå eller gå snyggt och jag tror man måste börja träna sådant då hunden är liten valp. Nu har hon nog också en del fel och brister så det hade nog inte blivit något av det hela. Synd, eftersom vi inte kan får ut vårt Norska Viltspårchampionat utan 2 utställningsmeriter med minst 2:a (numera very good) efter det att hunden fyllt 2 år! Men hon är världens bästa Molly i alla fall!!!!!!


I Bjuv var det massor av "kändisar" och Kari Haave var domare. Solen sken och det rådde, tycker jag, god stämning runt ringen. Jag träffade Carina (Coola Cox) som var med som sällskap till Susanne och Victor. Det var trevligt att se er där! En för mig okänd kvinna gratulerade mig till våra viltspårresultat, inte utan att man blir smickrad! Vi hade en härlig dag och fick njuta av vackra hundar och duktiga handlers.


Här har mina vänner ställt upp sig inför domaren.


Over and out for today!

3 kommentarer:

  1. Visst är det frustrerande när man inte kan stoppa utfall. Och när man inte riktigt förstår vad som utlöser dem. Ibland gör Nanna utfall mot Leia - och jag förstår verkligen inte varför. Kanske gör inte Nanna det heller...

    SvaraRadera
  2. Våra hundar kan göra utfall när de är alla i flock. Även om jag förstår att det är deras flockkänsla och att de triggar varann så är det fortfarande irriterande och jobbigt!

    SvaraRadera
  3. Ibland vet man inte vad som utlöser dessa utfall trots att man tror sig ha full koll!
    Skönt att det gick bra ändå.
    Vov o kram!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.