måndag 6 juni 2011

Cockerträff i Tollarp






Igår var vi på en fantastiskt trevlig cockerträff som 4 kennelägare hade ordnat tillsammans. De hade hyrt Tollarps Brukshundklubb, som för övrigt hade jättefina områden samt en tipptopp klubbstuga. Jag och Molly var inbjudna av Anki Mälberg på Bright Dreams'kennel men vi har ingen avelsanknytning till hennes kennel. Jag tror inte Molly hade en enda släkting på träffen men vi hade kul i alla fall. Roligast var att träffa våra bloggvänner och deras hundar och se att de existerar på riktigt och inte bara flyger omkring i cyberrymden som abstrakta varelser!

Tittut Gunilla, vad gör du bakom filten?

Anki Björk och jag körde som vanligt tillsammans och naturligtvis irrade vi lite i Tollarp City innan vi hittade rätt. De på inbjudan angivna koordinaterna stämde inte riktigt, tur att det finns mobiltelefon. Väl framme satte Anki upp en liten hage av kompostgaller som hennes lille Egon och storebröderna Arvid och Edwin kunde vara i. Det var en jämn ström av beundrare till den lille valpen. Alla barn ville hålla honom eller åtminstone sticka i fingrarna genom gallermaskorna för att peta och klappa på honom.


Vi kikade på agility, kollade sakerna som var till försäljning och gick tipsrunda. Tyvärr vann vi inget på lotteriet men festade på härliga pajer som tjejerna hade bakat. Grillen var glödande het och den medhavda korven smakade fint tillsammans med senap och ketchup från Tollarp!

Vi hade en jättetrevlig dag, solen sken och alla var glada. Trots att där var massor av hundar, somliga gick lösa andra var kopplade och några var i hage så förkom inte, vad jag kunde se, ett enda bråk eller annat gruff. Alla tyckte det var lyckat utom den här lilla 9 månaders  tjejen som kom iklädd lång valppäls. Hon åkte raskt upp på ett trimbord och fick utstå en total makeover. Hon var söt innan men blev nu en riktigt vacker ung dam.




Det var på alla sätt och vis en hellyckad dag och Molly och jag tackar, Anki, Kylle och Carina för allt arbete de lagt ner för att göra det trivsamt för sin gäster. 


4 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom! Jätte kul att träffa er live!
    Hoppas vi ses igen.
    Håller med om att vi har det fint på vår klubb
    En skön sommar på er!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Bara jag igen! kollade Molly och såg att det fanns släktskap med min Jacki. Mollys Morfar är bror till Jackis farmor om det nu inte blev helt fel här.
    Det kändes som om ni hörde hemma i gemenskapen och visst var det så

    SvaraRadera
  4. Ja visst var det mysigt! njöt varje sekund :)
    Trots att jag först var lite nollad när du kom och hälsade...tihi...inte förrän du sa din hunds namn så kopplade jag ;) tihi...visst är det konstigt man lär sig alla hundars namn med ägarna är det värre med..iaf för mig ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.