tisdag 18 juni 2013

Till häst!

Det var idag det skulle ske ..... det att jag skulle rida på Flying Lady! Maken tillbringar flera eftermiddagar i veckan hos sin häst medan jag stannar hemma och pysslar med mitt. Jag är väl så där måttligt intresserad av att rida, men han har tjatat på mig att jag ska prova i alla fall. Häromdagen införskaffade han ett slags koppel som skulle fästas i bettet och som han fäste en lina i. Det såg säkert ut och jag bestämde mig för att nu eller aldrig skulle jag sitta upp och rida en sväng.



Här hämtas hästen in från hagen. Hon kommer galopperande då hon får syn på sin husse för han har alltid något godis såsom äpple, morot eller hästgotter att bjuda på. Hon har varit ute sedan tidig morgon och längtar in till det svala stallet.

 
Det var en härlig sommardag med ljumma vindar från Skälderviken.



Vad nu då? Är hon inte på humör och jag som skall rida. Det var väl det jag visste..... vi mötte en svart katt som sprang över vägen då vi åkte till stallet :(


 
Jo då, hon lugnade ner sig, blev sadlad och Lars började rida henne på utebanan för att "tämja" henne inför mötet med mig på ryggen.
Jag red....
..... och sen var det inte mer med det, inga bildbevis finns, men jag satt kvar i sadeln hela tiden! Det kändes väldig högt och en aning osäkert och jag är inte säker på om jag gör om det.
 

Här kommer vår dotter gående. Hon har hämtat in sin Cross Checking (Crosse) från hagen. Nu skulle han sadlas och få sin en välbehövlig motionsrunda.
 
Maken och dottern red ut tillsammans och jag gick ut på ängen och fotograferade midsommarblommor.

 
Undrar just om jag har träningsvärk i morgon?

1 kommentar:

  1. Rida som är så härligt!! Men flera år sedan jag satt upp tyvärr.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.