måndag 17 juni 2013

Dags igen......

för en liten uppdatering - men ju mer sällan man uppdaterar desto svårare blir det att sätta igång igen. Vad ska man skriva - behöver det vara stora omvälvande händelser eller räcker det med vardagslivet?

Bloggtorkan tycks ha drabbat de flesta i mitt cocker-gäng - men när hundarna har övergått från valpstadiet och blivit äldre och mer balanserade, så händer det inte så mycket nytt och roligt att berätta om och då - tyvärr - slutar man skriva.


Molly har nu fyllt 8 år och öronen har blivit härligt silvergrå liksom nosen. Hon stretar och drar inte lika mycket i kopplet som förr och sover gärna i sin Biabädd lite längre stunder under dagen. Går jag upp på 2:a våningen rusar hon inte genast efter som förr, men noterar nog att jag går upp, för om jag stannar där uppe så knallar hon upp för trappan för att kolla vad jag gör.

Nu under sommaren går vi inte ut på promenader i stekande solsken. Vi är bekväma och tar bilen till någon av småskogarna som ligger några minuters bilresa hemifrån och där njuter vi båda av svalkan och fågelsången. Dessutom finns det mycket gott att nosa på i skogen och har Molly riktig tur kan hon få vittring på en ekorre som skuttar uppför en trädstam. Lyckan är då total och svansen går som en propeller, hon ställer sig bredbent och har öronen "på skaft". Lilla gumman <3

Om jag börjar blogga igen, tänker jag inte enbart skriva hundrelaterade inlägg. Det finns ju så mycket annat som intresserar mig och bloggen är ju en slags dagbok som det är kul att bläddra tillbaka i för att se hur vardagen har rullat på. Alla bilder man tar är roligt att sätta in i sitt sammanhang, för utan text till blir det bara ett tråkigt album att bläddra i.

Nu hade jag tänkt mig lite fler bilder på dagens inlägg men det strular för mig och händer inget då jag ska överföra bilderna till bloggen. Grrrrrrrrrrrr, precis när jag är som bäst igång så händer detta. Jag lägger ner projektet för i kväll och återkommer en annan dag.

Tjingeling


2 kommentarer:

  1. Tycker det är kul att läsa lite annat också! Håller med det är svårt att variera sig.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.