tisdag 11 september 2012

Veterinären ringde.....

i morse och nu leker livet igen på Florakullen. PAD-proven visade att Molly's bortopererade juvertumörer var godartade!!!!!


Tjoho, säger vi och är förstås jätteglada att vår lilla Molly inte är dödssjuk. Ni vet själva hur många tusen tankar som far genom huvudet om hur det skall bli att ha en allt sjukare hund och hur länge det ska ta innan man måste ta ett definitivt beslut. Nu skjuter vi det framför oss i förhoppningsvis flera år och satsar på att rehabilitera Molly så vi kan ta våra härliga skogspromenader igen.

Jag känner mig allt emellanåt lite rastlös eftersom jag är van att promenera minst 1 timme dagligen med henne. Att gå utan hund känns också väldigt bart och konstigt så jag har tagit mig en cykeltur då och då.

Ja, nu är det bara stygnen som skall tas och sen ska jag ta i tu med alla tovor som bildats under tiden. Jag vill inte dra och slita alltför mycket dessutom är hon liiiiite känslig så det får nog bli effileringssaxen rakt över. Pälsen är ju "kvaddad" ändå inför operationen och som bekant växer det snabbt ut igen.

12 kommentarer:

  1. Så roligt och härligt och underbart!!! Grattis!!! så skönt att kunna släppa oron ifrån sig.
    HÄRLIGA NYHETER GILLAS :)

    SvaraRadera
  2. TOPPEN! Var väl det jag "visste"! Nej, naturligtvis inte, men en bra känsla hade jag allt:)
    Promenad utan hund? Snälla nå'n så trist!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till det underbara beskedet!

    SvaraRadera
  4. Underbara nyheter. Vadå lite tovor kan ju få bli hur många som helst så länge Mollyfin är frisk och jag är helt säker på att ni håller med=)

    SvaraRadera
  5. Så skönt att Molly mår bättre det är så tufft när man hittar skavanker på sin älskade hund. Oftast går ju allt bra och man kan andas ut, men såklart måste man vara på sin vakt, men bäst av allt är att njuta av alla goda stunder. Njut av alla underbara stunder ni får tillsammans med våra bästa kompisar och det ser ju jättebra för er på cockerlistan, även om VM:t kanske inte startar, synd!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  6. Men så härligt! Jättekram till Molly och dig från oss!

    SvaraRadera
  7. Va härligt att Molly är så mycket bättre!
    Och att det var god artat.
    Förstår dej att det måste kännas tomt och gå
    Själv.
    Kram Towe, Ricco & Alfons & Gossip

    SvaraRadera
  8. Oj glömde att säga att vi flyttat
    vi finns nu på riccoalfonsgossip.blogspot.com
    Titta gärna in!

    SvaraRadera
  9. Härligt att det var ett positivt besked veterinären kom med! Det där med t-shirt som skydd är fiffigt, det använde jag på Salza när hon var nyopererad, funkade kanonbra!
    Önskar er en fortsatt skön höst... med en piggelin Molly! :)

    SvaraRadera
  10. Så underbart med härliga besked!! Vi blir glada vi med!! :-)

    SvaraRadera
  11. Vad skönt med ett bra resultat. Då kan man pusta ut. Alltid skönt när man får positiva besked om att ens hund får må bra : )

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.