lördag 24 mars 2012

Kass Matte

Det är precis vad Molly har haft denna veckan. Se här hur hon (Molly alltså) grimaserar av misshag.



I söndags åkte matte, husse och Molly till Lund för att hälsa på hos barnbarnet Axel. Jag hade med mig övernattningsväskan eftersom jag skulle stanna och idka lite hushållsnära tjänster samt hämta ut Axel från dagis hyfsat tidigt på eftermiddagarna. Molly och husse åkte hem själva och därefter har Molly hängt i fönstret i 3 dagar och kikat om inte matte kommer. På nätterna har hon legat kloss intill husse, hon var väl rädd att han också skulle försvinna. Urtrist tycker Molly när inte flocken är samlad:-((
Barnvaktandet gick bra och föräldrarna till Axel hade tur som slapp vabba eftersom han naturligtvis påpassligt drabbades av hosta, feber och snuva då farmor var där. Stackars liten som blev förkyld.


På onsdagseftermiddagen hade jag en tandläkartid inbokad då en rotfyllning skulle göras klar. Jag hade absolut ingen värk eller bekymmer med tanden före behandlingen - men ni skulle se mig nu -kinden är uppsvullen och det värker konstant. Jag käkar Ibumetin för att dämpa värken men svullnaden är riktigt klädsam i mitt annars så smala ansikte:-))

Inte nog med tandeländet, jag har dessutom drabbats av maginfluensa. Vet i sjutton varifrån det kommit - för inte kan man väl bli smittad via bloggen? Läste just att Grabbarna Boys har en magsjuk matte. Krya på dig Patricia - jag mår bättre idag.

Som ni förstår har det inte blivit så mycket aktiviteter för Molly den här veckan. Hon har till och med sluppit ifrån att bli trimmad, vi hade tid beställd men matte orkade inte bada henne och det går ju inte an att komma med grusig päls till trimmet.

Vädret har också varit kass denna veckan. Man hör om temperaturer på 10-15 grader och solsken men vi har dimma som kyler ner luften och därför endast 7-8 grader. Så är det att bo vid kusten.

Nu tar vi nya tag och hoppas att kommande vecka blir bättre - för så mycket sämre än föregående kan det inte bli enligt Molly som trots allt hållit god min och snusat intill matte då jag legat däckad.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Men Molly då! Nu kan det bara bli bättre! Nu har du varit i botten och vänt ska du se! Och matten din med tandontet! Stackare! Hoppas ni får en fin söndag i alla fal!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig !!! Lille Axel är väldans söt<3

    SvaraRadera
  3. Mina vovvar vet hur Molly stackaren känner sej, dom har också haft magsjuk matte o husse. Trogna har dom legat tryckt hos oss, och bara vänta på att matte skulle kunna ta sej ur sängen för ge dom mat.
    Tandvärken har vi sluppit, krya på dej

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.