fredag 9 mars 2012

Det hjälper......

..... att beklaga sig i bloggen! I mitt förra inlägga ondgjorde jag mig över att allting i naturen var brunt. Högre makter lyssnade, för på kvällen började det snö och på morgonen var hela världen vit!



Det var halkigt värre på morgonen men efter klockan 15 lyste solen och smälte bort det mesta. Mollys "trädgård" ligger åt nordost så där var snö med skare även på kvällen. Idag är det som vanligt igen, dvs allting är brunt. Men nu måste jag skriva att jag gillar brunt bättre än vitt för annars händer det kanske igen att det snöar och det vill vi INTE.

Nu längtar vi ut i skogen för att börja spåra. Fick nyss ett mail från Anki med inbjudan till Vårspår i Bjärnum den 14 april. Hon har trummat ihop 6 domare som kommer att lägga ut 14 spår i Hässleholmstrakten. Vet inte riktigt hur många som är inviterade så det gäller att snabba sig på med anmälan så man får en plats. Jättekul att någon ordnar en sådan trevlig grej. Hoppas vi blir många eftersom det är kul att träffa likasinnade och göra något som vi och våra hundar gillar. Vi ser fram emot evenemanget :-))




Vi avslutar idag med en solgul vintergäck samt önskar alla våra vänner en trevlig helg!

Vi hörs!

6 kommentarer:

  1. Så kul med spårträff! Nåt att se fram emot medan ni klafsar fram i er bruna värld!

    SvaraRadera
  2. Kul med spårträffen.
    Och den där vackra vintergäcken, ja den betyder mer än vad någon kan ana här hos oss just nu....men mer om det berättar vi senare.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  3. Va kul för er att det är någon som
    ordnar alltid kul med lite spår.
    Vi håller händer å fötter för er!
    Våran lillhusse spelar handboll i Bjärnum så ibland har vi
    varit med.
    Ja snö är inte så roligt när den är smutsig.
    Vi fick snö härom dagen men den är borta igen.
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  4. Visste väl att vi kunde skylla snön på någon=) fast hade nästan hellre haft snön än dagens regn. Konstigt aldrig blir man nöjd=)

    SvaraRadera
  5. Vi har ju nästan fått en privat instruktör här i problemhundsutredareleven (Hon är ju utbildad instruktör innan). Förmodligen hjälper hon mig testa A på spår, eller så blir det tollar-matten som också gör en hel del sådant. Det kan bli väldigt spännande tror jag, för han spårar ju en del på egen tass.

    SvaraRadera
  6. Jag längtar tills världen blir brun!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.