onsdag 7 mars 2012

Dags igen......

........med ett litet livstecken från oss. Allt är bra - men inget exceptionellt händer därav bloggtorkan. Vi sover, äter och promenerar som vanligt. Häromdagen gick vi in till stan och passerade då en fin kissekatt.






Tyvärr rörde sig inte katten ur fläcken, den var av brons och gick inte att jaga. Konstnärsparet Kraitz har gjort den och den är jättevacker.

Vi gick vidare längs ån och kollade änderna som snabbt simmade omkring i det fortfarande kalla vattnet.







Lite krokus och snödroppar dök upp här och var


Men annars är det väldigt brunt ute. Kolla här hur det såg ut på en av skogsvägarna i Parken då Molly och Hilma var på promenad idag.





Inte ett grön strå någonstans :-((  Det enda som är grönt är mossan som växer på stenarna.

Jag hade med mig Coat King verktyget och friserade Mollys rygg då vi satt på en bänk. Hon är verkligen lufsig i sin päls och behöver trimmas ordentligt, men får vänta någon vecka till eftersom hon fortfarande löper. Tack och lov är hon i slutfasen, hon har uppvaktat oss väldigt denna gången, vaknat tidigt på morgonen och vänt baken till. Hur kul är det att vakna med en hundrumpa intill ansiktet. Har vi inte tagit notis om henne har hon krafsat hej vilt i håret eftersom man dragit täcket högt över ansiktet. Synd att behöva ryta till henne att låta bli då hon är så enträgen och kelen - men det är liksom fel ända (för oss) att kela med.

Det var lite om vår händelselösa vardag. Ha det så gott alla bloggvänner- vi hörs.

4 kommentarer:

  1. Men ibland är det så skönt att bara gå i den vanliga lunken.Här har de lovat snö ikväll men jag hoppas innerligt att de lovat fel. Tack för trevligt samtal idag. Kram

    SvaraRadera
  2. Här har vi nu ca 5cm snö och det snöar rejält just nu. Efter sista tidens torra fina skogsstigar är det lite tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte just när jag såg tredje bilden att hon är så fint trimmad! : D

    Snart grönskar det nog - fast i morse vaknade vi til ett nytt snötäcke...

    SvaraRadera
  4. Den där kissen gillas skarpt! Ser ut som mina:D
    Och apropå katter - särskilt Petrus är mycket angelägen att visa rumpan, alltid! Men det har jag lärt är något av det mest hedrande en katt kan ta sig för, så jag försöker hålla god min:) Löptik vete 17 dock...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.