torsdag 13 oktober 2011

Väldigt vad fort tiden går, men så är det ju när man har kul - och kul har vi haft hela veckan fastän vi inte gjort något speciellt. Vädret gör ju sitt till att man mår bra och att vardagen blir lustfylld.




I måndags packade vi en kasse med leksaker, kamera, godis och koppel och gick ner till Brukshundklubben som ligger alldeles i närheten där vi bor.  Vi startade med att gå fint och följsamt i koppel utan att varesig streta eller dra. Vi gjorde vänster- och högersvängar och gjorde halt mitt i marschen. Molly tyckte nog det var rätt kul att vara Matte till lags, eller var det godiset jag hade i handen som påverkade henne.

Vi är väldigt amatörmässiga i våra övningar eftersom vi inte fått någon skolning i lydnad mer än på valpkurserna vi gick för 5 år sedan. De som är och tränar på klubben har brukshundar och "bjuder" inte in till träningsgemenskap eller annan gemenskap heller.



Här gör de reklam för sin verksamhet, men enligt skylten i vänstra hörnet verkar det var hundförbud på aktiviteterna!!!!?????

Nog om detta. Där var ingen annan och tränade den dagen i allafall. Jag la ut 4 leksaker/apporter på stora planen och skickade sen Molly att hämta dom. Oj, vad hon sprang och var jätteduktig att söka av området. Hon kom in till mig och levererade fint och fick en godis så klart!

Därefter fick hon hoppa ett par hinder och det gick också galant.





Någon dag senare fick vi besök av barnbarnet Axel med pappa. Vi gick en härlig promenad i blåsvädret och fikade sedan i solskenet vid köksbordet. Naturligtvis skulle det rotas på vinden efter fler leksaker. Henrik hittade sitt Märklin-tåg som legat nerpackat i 25 år och till hans förtjusning fungerade det fortfarande.


Axel tittar på mig med skeptisk min och undrar om det där tåget, som bara kör runt runt, kan var kul. Nä, han gillar nog legobilarna bättre. Henrik däremot var glad och nostalgisk:-)


Idag har Hilma varit hos oss och vad passade då bättre än en långpromenad i höstsolen!


Nu är det snart helg igen och det fina höstvädret fortsätter som väl är några dagar till. Eftersom det varnats för frost inatt, har jag precis varit ute och hängt ett skynke över de pelargonkrukor jag ännu inte nänts kasta.

Ja, det var lite om vår vecka. Vi passar på att redan nu önska våra bloggvänner en trevlig helg!!!

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka ni haft!!! Molly är ju jätteduktig på träningsplanen. Min mamma har också sparat våra saker och gissa om mitt gamla dockskåp var populärt när Mickn var liten? Nu är et jag som sparat mina barns grejor i väntan på barnbarn.

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där på klubben, på vår klubb där jag varit medlem i nästan 10 år känner mej som en främling. Jag går inte kurs där för det finns ingen som passar mej och mina hundar. Funderar ibland på att byta klubb men denna är nära och kanske det är samma problem på alla klubbar när man inte har bruksras.

    SvaraRadera
  3. Vill också ha en cocker som går fint som Molly, drar hon annars ? Skönt att känna att man har tid, för att träna och kanske ta en liten fika emellan också : )

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att vara och träna!! Och Molly verkar ju superduktig!
    Fick inte du också leka med tåget, Molly? :-)

    SvaraRadera
  5. Ha en underbar helg ni med :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.