tisdag 8 mars 2011

Fettisdag


Naturligtvis skall man ta tillfället i akt och fira dagen.




Eftersom dagen började med härligt solsken var det redan kl 10 så pass varmt i uterummet att vi kunde sitta där och festa med kaffe och bullar. Där har jag nu också satt ut pelargonierna, olivträden och Sophie's citronträd från vinterförvaringen i det mörka förrådet. Tidigare kunde jag ha växterna i uterummet hela vintern, men de 2 senaste har det ju varit så pass kallt, att det även där inne har det varit minusgrader. Nu gäller det att vattna och beskära och hoppas på att de överlevt. Jag har några pelargonier som min Mamma köpte sista våren hon levde och de vill jag gärna fortsätta se blomma.

I går var det dags för Molly att få klorna klippta. Vi har tidigare (för 5 år sedan) försökt att göra det själv men vi har nog inte det rätta handlaget och "mjäkar" för mycket med henne eftersom hon inte vill medverka. Hon har fått testa att ha munkorg på sig, men det gick inte alls, hon krumbuktade och trilskades så den åkte av och slängdes i soptunnan. Nu hjälper Anki mig med det och det går hur galant som helst. Hon säger nästan inte ett pip och står fint på bordet. Man känner sig lite fånig som inte kan fixa det själv, men jag tror nog inte vi är ensamma om problemet.
Efter kloklippet väntade en runda i trädgården tillsammans med cockerpojkarna. Molly sprang före och killarna efter på en lång rad angelägna om att vara till lags och få komma nära och snusa lite på henne (mest i baken förstås). Hon gillar inte riktigt när hanhundar är för närgångna med de här killarna känner hon väl sedan vi camperat ihop då vi viltspårade både i Norge och i Östergötland.


Efter "följa John=Molly" i trädgården gick vi in och fikade och då låg alla fyra hundarna fint och lugnt på golvet runt oss och sov. Skönt när man kan samsas bra och koppla av tillsammans.

Hoppas ni också får festa på goda, gräddiga bullar idag!

6 kommentarer:

  1. Ja kloklippning är inget roligt!!

    En eller annan semla blir det garanterat då gubben är fullkomligt galen i dom

    SvaraRadera
  2. Semlor gillas...hoppas på flera!

    SvaraRadera
  3. Hej Molly! Vad kul att du hittade till mig! Klart jag vill ha en till tjejbloggare att umgås med! Jag ser i din länklista att vi redan haren hel del gemansamma kompisar. Du är attans snygg och matten dreglar över dina semlor :-)

    SvaraRadera
  4. Å så härligt det ser ut med Semlor.
    fina bilder.
    Här går det bra med klo klippning.

    Ha en skön helg.

    Vov vov

    Ricco & Alfons å Towe

    SvaraRadera
  5. En lyxkurs håller på mellan 18,30 - 20,45 man kommer till dukat bord så att säga=) Kommer att sakna Vedema men hinner inte men åker dit och promenerar i stället där. Och du ingen Semla har hamnat i min mage än=)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.