torsdag 24 oktober 2013

Pälsvård och lek

Numera har vi varannandags väder hos oss och i dag var det så härligt soligt och torrt men lite blåsigt. Matte bestämde att vi tar kam, borste och "coatkingen" med oss och går ner till Brukshundklubben för att idka pälsvård. Vi tog så klart med oss lite leksaker också för att "leka" apportering.


Gult och fint i skogen, är det månne en ekorre som jag känner vittringen av?



 När vi kom ner till klubbområdet startade jag med lite gymnastiska övningar.


Ser ni så lufsig jag ser ut i min päls. Matte har plockat fram borsten och Coat Kingen, bäst att komma då hon ropar fastän jag vill inte precis.


Usch så mycket hår det blev, fast det mesta flög iväg i blåsten. Matte försökte springa efter för att kunna samla ihop det. Vi vill ju inte bli beskyllda för att "grisa ner" på klubben.


Se så blank och fin jag blev på ryggen!


Lite stolt har man väl rätt att vara då man sitter snällt och fint.


Nu vill jag inte mer så nu hoppar jag ner.

 
Nu vill jag leka med grejorna vi tog med. Tofsen, dummyn och dalmatinerna är det roligast och bästa att apportera. Idag var det svårt för de syntes inte bland löven men jag hittade dem i alla fall och sen sprang jag som en dåre till matten för att avlämna och få en godis i utbyte.
 
 
Det var min 24:e oktober det. Vad har ni hittat på idag?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.