söndag 27 november 2011

Busväder


Nu är vi genomluftade både Molly och jag. Vi har nyss varit ute en sväng och hade hela grannskapet för oss själva. Inte en "katt" var ute och jag förstår dom, för är man inte tvungen att gå ut så sitter man nog hellre inne och myser en sådan här dag.

Vi skall också strax ha det lite skönt, teakannan är laddad och saffransbullarna håller på att tina. Jag skall läsa ut Ann Olivercronas bok Mitt i Afrika och sen kura skymning. Det är så rogivande att sitta i adventsstjärnans sken och se hur dagen sakta avtar.


Jag har gjort "fint" på köksbordet med hyacinter och lite olika ljusstakar. Det blir njutningsfullt att laga middag då ljuslågorna fladdrar och man längtar tills man får slå sig ner och äta.

I går då vi var i skogen för att plockade mossa och lingonris hade vi den stora turen att träffa på ett nyss avverkat kalhygge och där låg fina talltoppar med kottar och "väntade" på oss. Jag satt tallriset i en stor kruka utanför ytterdörren och det blev jättesnyggt med en liten ljusslinga i.

Förr väntade vi tills lågt in i december, och absolut inte före Lucia, med att dekorera med ljusslingor. Nu tycker jag det är mysigt att börja till första advent, man hinner då njuta lite längre av härligheten.



Jo, förresten det är en sak till som vi skall göra idag. Molly skall bada!
Matte har spätt ut shampo och balsam och Molly har gått runt mig med slokande svans och dragit in dofterna i näsan. Nu ligger hon i sin stol och blänger på mig och vet vad som väntar:-((


Men ännu värre saker väntar i morgon -  för som ni ser är hon både lufsig och lurvig i pälsen så trimning står på schemat!

Nu är teét klart och Husse på väg hem från sin ridtur så vi säger hej och adjö för idag!!

6 kommentarer:

  1. Men stackars Molly...bad och trimning på schemat? Jag fick lov att raka mig mellan trampdynorna i morse, det räckte gott och väl som skönhetsvård tyckte jag. Vet du att det blev superstora högar med päls fast det bara var mellan tårna jag trimmades!

    SvaraRadera
  2. Tänk att de vet så väl när det är dags för bad! För då springer de gärna och gömmer sig :-)
    Hoppas ni haft en mysig 1:a advent!

    SvaraRadera
  3. Jasså det finns fler som inte gillar schamponering... ; )

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Så fint och mysigt med hyasinter och ljus.
    Här gillas det inte heller så väldigt mycket att bli schamponerade av vissa!
    Speciellt inte av den röde!!
    Ha det så bra.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  5. Ja vilken blåst det varit.
    Jättefint Adventsbord.
    Ja bada e ju inte så kul alltid
    men skönt e det när det är färdigt.
    Så mysigt med en vått hund i knäet sen.

    // Ricco & Alfons & Towe

    SvaraRadera
  6. vilket fint ljusbord med hyasinter...superfint!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.