onsdag 16 november 2011

Frost


I morse var det alldeles vitt på marken av frost. Molly blev överlycklig och skulle genast rulla sig i det kalla gräset. Undrar just varför det är så attraktivt med snö, frost och is för både barn och hundar? Jag föredrar istället det väderläget vi haft de senaste veckorna med solsken, några plusgrader och relativt torrt och rent ute. Jag vet ju att vinterna ändå kommer förr eller senare så för säkerhets skull har jag redan nu inhandlat broddar som man fäster under skohälarna. Förra vintern var det slutsålt tidigt på säsongen så det känns skönt att jag nu har ett par i min ägo.

Häromdagen var vi nere vid stranden och Molly ville givetvis bada.


Matte tillät endast fotbad, tycker det är lite väl kallt för havsbad i november.
Det fanns mycket annat att göra ändå på stranden. Här är har hon fått upp vittringen på en äcklig död fisk. Jag var fullt upptagen med att fotografera, så jag såg inte vart hon var på väg. Hon hann bar rulla sig lite innan jag fick stopp på henne :-)


Matte har däremot badat



I förra veckan var jag på SPA i Båstad. Det var underbart härligt och avkopplande och man blev verkligen väl omhändertagen av trevlig och positiv personal där. Vi började med lunchbuffén som innehöll allehanda sallader, varmrätt, ostbricka med exotiska frukter och kaffe med chokladbit. Därefter relaxade vi vid poolen innan vi fick vår ansiktsbehandling. Vi låg i massagestol, badade i den japanska poolen (38 grader) samt simmade i den klöverformade poolen ni ser ovan.



En bit ut i vattnet ligger kallbadhuset med sin bastu och även där en japansk pool. Dopp i havet rekomenderas endast för de djärva!

Molly har också fått behandlig i veckan som gått - men jag tror inte hon njöt precis. Hon var inbokad hos veterinären för tandstensborttagning, kloklippning samt koll av analsäckarna! Jag tog inga bilder då jag tyckte det var lite läskigt att se henne alldeles "lealös". Hon kunde inte riktigt "koppla av" trots lugnande sprutor, men hon var ändå i en annan värld och okontaktbar. Hon hallucinerade nog en hel del, stackars lilla Molly, men munnen, rumpan och tassarna blev fina och hon är samma glada hund igen.

 Tid för trimning är beställd och innan dess blir det ju bad i badkar så ännu väntar utmaningar och jobbiga tider för Molly.



- Vad säger du matte, ska jag trimmas jag som är så fin (inte)!

6 kommentarer:

  1. Vi undrar också varför frost och snö är så speciellt för hundar!! Särskilt snö!
    Att vara hos veterinären är aldrig roligt, men det är ju tur att de finns :-)
    Hälsn. Emma och Malte

    SvaraRadera
  2. Var det första gången Molly fick ta bort tandsten? Den 'plågan' kommer säkerligen drabba mina också vad det lider.

    Fröknarna här hälsar att de minsann också blir tokglada när det är frost och snö - själv föredrar jag milt väder precis som du!

    SvaraRadera
  3. Thea är som galen har ju aldrig varit med om detta innan. Plöjer med nosen i marken.Har aldrig varit på spa men blir definitivt frestad. Molly du vet ju "Den som vill vara fin den får...." Caspian skickar sina sympatier han fick sig en "omgång" i måndags. Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Oj vilka härliga bilder när Molly rullar sig i frosten.
    Ja alla havsbilder med fast de ser lite kalla ut,

    // Towe , Ricco & Alfons

    SvaraRadera
  5. Åh, har du varit på renovering hos veterinären? Tur du fick vara lite lealös då då, annars hade det nog varit ganska läskigt med behandlingar både framifrån och bakifrån!

    SvaraRadera
  6. underbara bilder...snöälskare som jag är så förstår jag molly ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.