söndag 25 augusti 2013

Nu köööör vi.....

......... utan att behöva ta hänsyn till när eller hur länge vi blir borta eftersom Matte köpt sig en bil.

 
Vi har alltid haft varsin bil men vi trodde, att då vi slutade jobba skulle vi klara oss med en. Det blev bättre plats i carporten och bara en att tvätta och serva osv. Men eftersom maken kör till sin häst varannan eftermiddag blir jag väldigt låst här hemmavid. Man/jag tröttnar på att ständigt gå på samma promenadvägar antigen åt ena eller åt andra hållet. Nu är det slut på det, Molly och jag kör vart vi vill och vi kan också bjuda väninnor (med eller utan hund) på en utflykt vilket annars inte är möjligt.

Mollys bur går att skjuta långt in om man fäller det ena baksätet och då är hela lastutrymmet kvar att användas till annat. Mycket bra.
 
Första utflykten gick till Hundbadet och där var det nästan tomt på både folk och fä. Konstigt då vädret är minst lika bra som i juli med strålande sol och varmt i vattnet.

Molly blir som tokig då vi närmar oss vattnet, hon drar och hostar och bär sig åt och kan inte komma i fort nog.
 
Börjar lite försiktigt med att springa på bottnen, aktar svans och öron från att bli våta.

Sen sjunker hon djupare ner och simmar riktigt bra. Bäst är det när vattenytan är lugn och utan vågor för hon gillar inte kallsupar.

- "Det här det är livet, matte"

Hur stripig kan en cockerspaniel bli? Visserligen är pälsen tunn men det här ser inte vackert ut:-(  men lika glad för det är Molly och hon är i alla fall inte överviktig precis.
 
Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Så härligt. Förstår att du saknat bil, vi skulle också kunna klara oss på en då jag jobbar i byn men samma där jag skulle inte kunna utnyttja eftermiddagarna till att ibland byta promenadstråk mm, Väl värt den extra kostnaden.

    SvaraRadera
  2. Jag sålde min bil i vintras, tyckte att jag använde den för lite och det har gått riktigt bra! Men nu i sommar har jag verkligen saknat den! Får se till nästa sommar om jag skaffar en ny!
    Fina badbilder!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx med en extra bil! Nu kan ni roa er bäst ni vill, du och Molly. Att kunna åka till en så fin strand är verkligen avundsvärt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.