måndag 6 augusti 2012

Uppmärksam!


På natten ligger Molly alltid hos mig i sängen och då helst kloss intill. Inte så bekvämt alla gånger men väldigt mysigt och tryggt för husse och mig med en känslig och uppmärksam hund.
Vi fick bevis på detta tidigt i morse då jag vaknade av att Molly reste sig blixtsnabbt och satt som ett tänt ljus, rak i ryggen och med öronen på helspänn. Jag kände hur det skakade som om en jättelastbil åkte förbi ute på vägen - men nej, inget motorljud hördes och Molly lade sig ner igen efter en liten stund.
Döm om min förvåning då vi någon timme senare tittade på TV-nyheterna och fick veta att en jordbävning ägt rum ute till havs väster om Halmstad klockan 5 på morgonen. Husse, som inte hade Molly liggande i knävecken, vaknade aldrig av skakningarna - så nu vet vi, att hädanefter kan vi sova tryggt eftersom Molly vaknar om något exceptionellt händer;-)

6 kommentarer:

  1. Precis så ska en hund jobba, tycker jag! Mattarna och hussarna ska bara kunna sova och veta att vi har full koll!

    SvaraRadera
  2. Tänkte faktiskt på er och några till när jag hörde nyheter i morse. Kul att hon bevisade det man hört om djur och t.ex. jorbävningar. (Tycker mig minnas det berättades om elefanter som gick bort från stranden vid tsunamin om inte annat.)
    Undrar vad som skulle hända med min A? Han snarkar så han skulle väl inget höra iaf:)

    SvaraRadera
  3. Det kändes till och med av ända upp till oss. Dock inte av mig som sov så gott men hade flera på jobbet som berättade. Nu när jag tänker efter så satte hela gänget i gång och vrålskällde efter att Uffe kört till jobbet. Han börjar kl 05,00. Jag vinglade upp släppte ut dem och de var alldeles som tokiga. Kan ju faktiskt varit att de kände. Tänk har inte kopplat ihopa det förrän nu.

    SvaraRadera
  4. Skönt med en vakthund i sängen, här har jag 3. Ingen av oss märkte något av jordbävningen.

    SvaraRadera
  5. åhhh duktig vovve! Här i staffis kändes ingenting

    SvaraRadera
  6. En fråga om spårning...var har du gått spårkurs ¨någonstans? Bra tips på något ställe nere i södra skåne

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.