tisdag 10 juli 2012

Bröllopsdag

I söndags hade matte och husse bröllopsdag och då skulle det firas med en utflykt. SMHI hade lovat uppehållsväder och 24 grader varmt så vi slapp ha med extra kläder och paraply. Sköööönt.

Strax efter frukost satte vi oss i bilen och for iväg. Första stoppet blev Söderåsens Nationalpark vid Skäralid.


Där gick vi en av naturstigarna, lyssnade på fågelsången samt beundrade det dramatiska landskapet med bråddjupa stup och vackra vattendrag.

Efter en slurk av det kalla goda vattnet som matte hade tagit med for vi vidare mot Bosjökloster, som ligger mitt i Skåne på näset mellan Ringsjöarna, där husse hade beställt bord för lunch till oss.


Redan vid entrén hälsades hundar välkomna och här och var fanns hinkar med vatten utställt för törstiga hundar.


Denna hinken var speciellt avsedd för Molly och serverade tillsammans med mattes och husses lunch.
Det är så roligt och trevligt att man som hund är välkommen och att det tas hänsyn till ens välbefinnande.


Vi gick en sväng i rosenträdgården och fortsatte sen in i skogen för att kolla på den 1000-åriga eken.


Oj oj oj vad den var stor och alldeles urgröpt nertill. Den var så hög så matte hade behövt stapla 3 bilder på varandra för att få med hela trädet.
Vi promenerade vidare in i hjorthagen men såg inga hjortar, istället blev vi attackerade av små ponnyhästar som gick omkring i skogen helt allena och betade.



Fastän vi höll oss i skuggan mest hela tiden var det väldigt varmt. Som tur var hade matte med min kylduk som hon la på min rygg.


Det kändes skönt att få ligga i det fuktiga gräset med duken på ryggen. Medan jag låg där beundrade matte och husse utsikten över sjön.


Det var en härlig dag som vi bevarar i minnets arkiv.

9 kommentarer:

  1. Grattis! Vilken fin dag ni fick!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig dag ni har haft! Grattis på bröllopsdagen :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till er bröllopsdag.....bättre dag kunde ni kanppt fått ju!!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  4. Grattis här från oss också! Det ser ju ut som om ni varit i värsta vykortet ju! Jag fick också en skål vatten av servitören när jag var i Trosa nyss på restaurang!

    SvaraRadera
  5. Grattis på bröllopsdagen. Det finns ett foto på mig och min bror när vi är små och står framför just den eken=)

    SvaraRadera
  6. Grattis på bröllopsdagen. Underbar utflykt..:) Och härligt att någon tänker på fyrbenta vovvars behov av vatten.
    Ha nu en go helg, kram Maria

    SvaraRadera
  7. vilken trevlig restaurang..dit får vi kanske ta oss :)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Stort tack till att du följt vår resa i Norge! Stort Grattis på bröllopsdagen ser att ni fick en härlig dag och visst är det lite kämpigare med hund, men resande med våra hundar har gett oss betydligt säkrare och trevligare hundar.
    Ha en fortsatt fin sommar - ser att Ni ligger fint till på cockerlistan!!!
    Kram Christina MH

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för din kommentar på min sida. Javisst får du lägga till mig och då lägger jag till dig också hor mig.
    Ha en skön helg!
    Dolores

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.