söndag 12 februari 2012

Hipp, hipp, hurra....


.....vad jag är glad idag, det har snöat och så är det min födelsedag

Matte skrev i fredags att vi inte hade snö, men härlig vinter ialla fall. Jag gillar ju att snusa runt i snön och idag, på min 7-års dag, fick jag världens finaste present - nämligen snö i hela min trädgård. Oj vad jag blev glad. Fåglarna som satt och tryckte i buskarna fick sig en rejäl utskällning och flaxade förskräckt iväg. Grannens katt var ute och smög, men jag såg den allt och den blev snabbt iväg-jagad.

För övrigt har dagen flutit på som vanligt. Vi har varit ute på en härlig runda, matte tyckte förstås det var lite halkigt -  men så fick hon inviga sina broddar som hon köpte i höstas och då blev det bra igen.










Nu vill jag att Matte skall ta fram min mat och blanda något riktigt gott i och sen vill jag ha ett ben att njuta av.

.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Det var väl jordens bästa present! Oj, vad snälla dom är som fixat snö till din stora dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott gumman! Du såg ut att ha en fantastisk födelsedag.

    SvaraRadera
  3. Världens bästa present till en vacker Molly- snö!! Grattis på födelsedagen i efterskott!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.