fredag 30 december 2011

Så in i bomben.......




.......... förkyld har Matte varit hela julen. Julaftonsfirandet med familjen fick ställas in och matten bäddas ner i sängen. Ingenting föll mig i smaken i mitt hostiga, förkylda och igentäppta tillstånd. Tur vi inte laddat upp med mängders mängder av mat.
Vi äter alltid kalkon på julafton, - det småvarma kan man ha till sin lunch,  är ju ingen riktig mat egentligen, men ack så gott. Först idag har jag druckit kaffe och ätit en skinksmörgås - och det smakade jättegott.

Var på vårdcentralen i morse och fick medikamenter eftersom jag förstod att den här "julbomben" skulle jag inte orkar läka ut på egen hand.

Kan ni gissa vem jag fått den av? Jo, naturligtvis gullungen/barnbarnet Axel som vi träffade helgen innan jul! Stackars småbarn som ständigt går omkring och är snuviga .... inte konstigt de gråter om nätterna, krånglar med maten och är allmänt småkinkiga. Sen har de förstås sin ljusa härliga stunder också!

Molly har varit jättsnäll när Matte varit sjuk, för naturligtvis fick sig Husse också en släng av "julbomben" (eller är har bara sympatisjuk). Hon har sprungit i trädgården och rastat sig själv i 4 dagar. I går beslöt vi dock att gå ner till Brukshunklubben och hade med oss lite grejor som hon fick leta upp.
Jag la "tofsen" i ett snårigt (litet) område och hon sprang som en galning med hittade den inte. Då la hon om taktik, sprang ner till bänken där bl a bollen låg och tog den (bollen alltså) i munnen och drog en repa i snåret och sen fram till mig för att få sin godisbelöning. Trodde hon jag inte skulle märka att hon kom med fel grej?  Smart gjort tycker i alla fall jag.!!!!!!


Nu önskar Molly och jag alla våra bloggvänner Ett Riktigt Gott Nytt År

8 kommentarer:

  1. Gott nytt år på er med!
    Hoppas matte piggnar till riktigt. Inget vidare med sådan "julbomb"

    SvaraRadera
  2. Stackars er! Inte kul att missa julaftonsfirandet. Men det kommer fler jular!
    Önskar dig allt gott under 2012!

    SvaraRadera
  3. Usch vilken otur med dunderförkylning till jul! Skönt att du är på bättringsvägen och orkade aktivera duktiga Molly en stund!

    SvaraRadera
  4. SMART tjej!!! Hon har ju i alla fall helt klart förstått vad du vill;)
    Men stackare:( Vilket "julbord"...
    Hoppas tillfrisknandet fortsätter!
    Gott nytt på er!

    SvaraRadera
  5. Riktigt smart tjej säger vi bara, det där ska vi lägga på minnet!!
    Ingen vidare jul med en sådan förkylning och hoppas du kryar på dig i raketfart nu.
    GOTT NYTT ÅR önskar grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  6. Smarta Molly bus!! Men stackars dig hoppas du börjar året piggare. Ett riktigt gott nytt år och ett stort KRYA på dig. Kram Carina

    SvaraRadera
  7. åh vad trist att vara sjuk...hoppas du mår bättre nu...God fortsättning på nya året :)

    SvaraRadera
  8. Låter inget kul att få en bomb, fy attan. Hoppas husse och matte mår bra nu efter helgerna. Annars får ni krya på er ytterligare

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.