fredag 7 oktober 2011

När det ringer på dörren.......

.........uppför sig Molly väldigt illa. Vi måste ta tag i det för vi kan inte ha det så här längre!!!!

För det mesta är det familjemedlemmar (barn och barnbarn) som kommer oförhappandes och då har vi av slentrian accepterat att Molly blir glad och kastar sig över dem. Andra gånger står man där och försöker hålla henne från dörröppningen med ena benet, samtidigt som man skall vara trevlig mot den som kommer.

Priset togs idag då en nybliven väninna med en lite yorkshireterrier på 5 månader kom på oväntat besök.

Molly blev helgalen, for rakt ut i carporten som ligger i anslutning till ytterdörren och nästan ville anfalla den lille valpen. Matten lyfte honom i kopplet rakt upp i luften och bollen han hade i munnen rullade iväg. Jycken blev rädd och matten också förstås.

Jag skämdes över min hund och över mig själv som hade så dålig pli på henne. Nu ska det tränas "ringa på dörren" flera gånger dagligen!!!!!!





I dag har vi fått klippa gräset igen, det växer som 17 och jag vill hålla det ganska kort eftersom Molly ofta springer ute. Jag inbillar mig att tassarna blir mindre våta om gräset är kort.





Vi har en avskärmning mot vägen som det växer vildvin på. Just nu flammar det för fullt i rött och gult, men tyvärr faller nog löven under helgen och då blir det till att räfsa. Några revor av vildvinet har slingrat sig upp i trädet, ser lustigt ut bland de gröna bladen.




För övrigt blommar det för fullt, men jag borde nog tömt krukor och ansat lite mer i dag då det varit  uppehållsväder och solsken -  förmodligen blir det sämre till helgen.




Nu önskar Molly och jag alla våra bloggvänner en skön och trevlig helg.

6 kommentarer:

  1. Det där borde vi verkligen också ta tag i. Båda hundarna blir som vilda när det knackar på dörren. Usch!

    SvaraRadera
  2. Nu provar vi igen att skriva kommentar...
    Vi har iaf samma bekymmer!! Iaf när jag är hos mina föräldrar, då far de som galningar runt dörren. Hur tränar man bort det undrar vi :-(
    Jätte fin bild på Molly framför allt det röda:-)
    En jätte bra helg önskar vi er!!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina foton! Hos oss har det nog bara ringt på dörren någon enstaka gång sedan Rudi flyttade in. Här på landet ser man om någon kommer och öppnar utan ringning.

    SvaraRadera
  4. Här är det Abbe som gapar en del när det ringer, men de stannar när man säger till så man kan öppna dörren.
    Igår fick besök från Jehovas vittnen och det slutade mad att de bägge männen nästamn låg på alla fyra och kelade med hundarna.
    Så några vakthundar är de då inte!!
    Vilken fin trädgård ni verkar ha och jättefina bilder.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  5. Ett stortproblem här också!! Dom uppför sej ibland som galningar!!!!!!!
    Gillar vildvin, har länge tänkt ha det någonstans, men är inte tillräckligt trädgårdsintresserad för att göra något åt det. Men det är så vackert

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tjej du har och fin blogg! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.