söndag 23 december 2012

Snart....



är det julafton och vi har allt färdigt och iordningställt så festen kan börja när som helst!

I onsdags var vi hos barnbarnen för att hjälpa Axel att klä granen. Han jobbade målmedvetet så kinderna glödde, det gällde att få ordning på prylarna som skulle hängas upp.


mmmm...var ska jag hänga den här smällkaramellen.....


.... här "högt" uppe blir bra

 
...och nästa hänger jag här.
 
Smällkaramellerna är jättefina och tillverkade på dagis av Axel. Ja, så där fortsatte det med allsköns pynt, det tog sin lilla tid, för är man 2 år så har man bestämd uppfattning och allt måste bli på rätt sätt och i rätt ordning.

 

- "Vad tycker du Molly? Blev det bra? Ska vi fortsätta med granen eller ska vi gå upp på mitt rum och bygga lego. Jag bygger och du bäddar i min säng så som du brukar göra när vi stänger in oss på mitt rum".

Så fick det bli och vi vuxna fikade och umgicks.

Det var i onsdags det. Julen skall firas här hemma hos oss och Axel & Co skulle kommit idag på morgonen för att mysa in julen, griljera skinkan osv. Men  ..... dagisbacillerna har slagit till, Axel var magsjuk med illamående i går så familjen avvaktar utvecklingen och kommer tidigast i morgon om nu inte fler drabbas.


Avslutar här och hörs eller ses vi inte av i morgon så passar Molly och jag på att nu önska er alla en Riktigt God Jul.

5 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.